Publications about Game Design and Gamification published in 2011
Serious games for health: An empirical study of the game “Balance” for teenagers with diabetes mellitus
Fuchslocher, A., Niesenhaus, J., & Krämer, N. (2011). Entertainment Computing, 2(2), 97–102.
Proceedings des Workshops "Senioren. Medien. Übermorgen."
Richter, A., Budweg, S., Stocker, A., Majcen, K., & Koch, M. (2011). In M. Eibl & M. Ritter (Eds.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011. überMEDIEN|ÜBERmorgen. Universitätsverlag Chemnitz.
FoSIBLE: Design of an Integrated Environment for Social Interaction
Drobics, M., Zima, M., Hrg, D., Bobeth, J., & Budweg, S. (2011). ERCIM News, 87, 33–34.
Förderung sozialer Interaktion durch Activity Communities für Senioren
Kötteritzsch, A., Budweg, S., & Klauser, M. (2011). In M. Eibl & M. Ritter (Eds.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011. überMEDIEN|ÜBERmorgen. Universitätsverlag Chemnitz.
Entertainment Interfaces Track: Preface
Masuch, M., Rauterberg, M., & Niesenhaus, J. (2011). In M. Eibl (Ed.), Mensch & Computer 2011: überMEDIEN|ÜBERmorgen. Oldenbourg Verlag.