Publications about Health and Serious Games published in 2011
Serious games for health: An empirical study of the game “Balance” for teenagers with diabetes mellitus
Fuchslocher, A., Niesenhaus, J., & Krämer, N. (2011). Entertainment Computing, 2(2), 97–102.
Playful Crowdsourcing for Energy-Efficient Automotive Navigation
Niesenhaus, J., Münter, D., Hussein, T., & Ziegler, J. (2011). In DiGRA (Ed.), Think Design Play. Proceedings of the 5th International Conference of the Digital Games Research Association (DiGRA).
Merobrixx – Mental Rotation Bricks: A serious game for cognitive training
Klauser, M., Schulte, P. F., Niesenhaus, J., Grundmann, M., & Ziegler, J. (2011). In M. Eibl (Ed.), Mensch & Computer 2011, 11. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien. überMEDIEN – ÜBERmorgen. Oldenbourg Verlag.
Einsatz von Serious Games zur Förderung des Selbstmanagements
Niesenhaus, J. (2011). In C. von Hagen & P. Schwarz (Eds.), Selbstmanagement bei chronischen Erkrankungen im Kindes- und Jugendalter (1. Auflage). Kohlhammer.