Publications in 2014

Ethical and unethical methods of plagiarism prevention in academic writing

Bakhtiyari, K., Salehi, H., Embi, A. M., Shakiba, M., Zavvari, A., Shahbazi-Moghadam, M., … Mohammadjafari, M. (2014). International Education Studies : IES, 7(7), 52–62.

Planning for sustainable development in the emerging information societies

Taghavi, M., Bakhtiyari, K., Taghavi, H., Attar, O. V., & Hussain, A. (2014). Journal of Science and Technology Policy Management, 5(3), 178–211.

Fuzzy Model of Dominance Emotions in Affective Computing

Bakhtiyari, K., & Husain, H. (2014). Journal of Neural Computing and Applications, 25(6), 1467–1477.

HCI engineering: Charting the way towards methods and tools for advanced interactive systems

Ziegler, J., Campos, C. J., & Nigay, L. (2014). In F. Paterno (Ed.), Proceedings of the 2014 ACM SIGCHI symposium on Engineering interactive computing systems (pp. 299–300). New York, NY: ACM.

The Role of Semantic Data in Engineering Interactive Systems

Ziegler, J., & Stegemann, T. (2014). HCI Engineering Charting the Way towards Methods and Tools for Advanced Interactive Systems, 43.

Hybreed: a software framework for developing context-aware hybrid recommender systems

Hussein, T., Linder, T., Gaulke, W., & Ziegler, J. (2014). User Modeling and User Adapted Interaction, 24(1), 121–174.

MuPeT: A framework for enabling multi-perspective problem elaboration

Manske, S., Álvarez Márquez, O. J., Giemza, A., & Hoppe, U. H. (2014). In Proceedings of the 22nd International Conference on Computers in Education, ICCE 2014: Nara Prefectural New Public HallNara; Japan; 30 November 2014 through 4 December 2014 (pp. 218–223).

Implementation of Emotional-Aware Computer Systems Using Typical Input Devices

Bakhtiyari, K., Taghavi, M., & Husain, H. (2014). In N. T. Nguyen, B. Attachoo, B. Trawiński, & K. Somboonviwat (Eds.), Implementation of Emotional-Aware Computer Systems Using Typical Input Devices (pp. 364–374). Cham: Springer International Publishing.

SemwidgJS: A Semantic Widget Library for the Rapid Development of User Interfaces for Linked Open Data

Stegemann, T., & Ziegler, J. (2014). In E. Plödereder, L. Grunske, E. Schneider, & D. Ull (Eds.), 44. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik, Informatik 2014, Big Data - Komplexität meistern, 22.-26. September 2014 in Stuttgart, Deutschland (Vol. 232, pp. 479–490). GI.

Ein Vorgehensmodell zur Entwicklung von Gameful Design für Unternehmen

Herrmanny, K., & Schmidt, R. (2014). In A. Butz, M. Koch, & J. Schlichter (Eds.), Mensch & Computer 2014 - Workshopband: 14. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien ; Interaktiv unterwegs, Freiräume gestalten. Berlin: De Gruyter Oldenbourg.

Tagungsband des Workshops "Senioren interaktiv unterwegs – (Kooperations-) Systeme gestalten"

Kötteritzsch, A., Hornung, D., Herrmanny, K., & Ksoll, M. (2014). In M. Koch, A. Butz, & J. Schlichter (Eds.), Mensch & Computer 2014 - Workshopband: 14. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien ; Interaktiv unterwegs, Freiräume gestalten. Berlin: De Gruyter Oldenbourg.

Entwicklung semantischer Produktdatenmodelle durch Domänenexperten: Fehleranalyse und Werkzeugunterstützung

Gaulke, W., & Ziegler, J. (2014). In A. Butz, M. Koch, & J. Schlichter (Eds.), Mensch und Computer 2014 - Tagungsband: 14. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien ; Interaktiv unterwegs, Freiräume gestalten. Berlin: De Gruyter Oldenbourg.

Komplexe Präferenzprofile für intermodale Navigation

Loepp, B., & Ziegler, J. (2014). In Mensch und Computer 2014 – Workshopband (pp. 191–198). Berlin: De Gruyter Oldenbourg.

MyMovieMixer: Ein hybrider Recommender mit visuellem Bedienkonzept

Herrmanny, K., Schering, S., Berger, R., Loepp, B., Günter, T., Hussein, T., & Ziegler, J. (2014). In Mensch und Computer 2014 – Tagungsband (pp. 45–54). Berlin: De Gruyter Oldenbourg.

Choice-based preference elicitation for collaborative filtering recommender systems

Loepp, B., Hussein, T., & Ziegler, J. (2014). In Proceedings of the 32nd International Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI ’14). New York, NY, USA: ACM.

Visuell unterstützte Entwicklung von Spielprototypen

Niesenhaus, J. (2014). (PhD thesis, 1. Aufl.). Hut, München.

Hybreed: A Software Framework for Developing Context-Aware Hybrid Recommender Systems

Hussein, T., Linder, T., Gaulke, W., & Ziegler, J. (2014). User Modeling and User Adapted Interaction, 24(1), 121–174.