Publications related to EI-2010 Entertainment Interfaces 2010 : Proceedings of the Entertainment Interfaces Track 2010 at Interaktive Kulturen 2010, Duisburg, Germany, September 12-15, 2010

Serious games for health: An empirical study of the game “Balance” for teenagers with diabetes mellitus

Proceedings of the Entertainment Interfaces Track 2010 at Interaktive Kulturen 2010

Entertainment Interfaces Track: Preface

Einsatz von Serious Games zur Förderung des Selbstmanagements

Spielend Lernen! Spielend Lernen? Eine empirische Annäherung an die Möglichkeiten einer Synthese von Spielen und Lernen

Playful Computing

Visuell unterstützte Entwicklung von Spielprototypen

Serious Interface Design for Dental Health: WiiMote-based Tangible Interaction for School Children

Kompetenzentwicklung und Wissensmanagement durch situiertes Lernen in Massive Multiplayer Online Games

Perception of System- and Human-driven Character Behaviour in Digital Games

Integration technologischer und methodischer Grundlagen digitaler Spiele in die Hochschullehre am Beispiel interdisziplinärer Praxisprojekte

Ein Vorgehensmodell zur Entwicklung von Gameful Design für Unternehmen

2DGree: Rapid Prototyping for Games

Measuring the impact of game controllers on player experience in FPS games

LAIF: A Logging and Interaction Framework for Gaze-Based Interfaces in Virtual Entertainment Environments

Gameplay experience testing with playability and usability surveys – An experimental pilot study

Bringing Digital Games to User Research and User Experience

Playability and Player Experience Research

Untersuchung des Einflusses rationaler und emotionaler Faktoren bei der Entscheidungsfindung in virtuellen Spielwelten

Messung der Nutzungseffizienz bei Game-Interfaces unter Berücksichtigung von Blickbewegungen

ARTierchen - Augmented Reality in Touch

Gestaltungsdimensionen im interaktiven digitalen Storytelling

Der IGQ - Ein Messinstrument für die Wirksamkeit von Gamification

Merobrixx – Mental Rotation Bricks: A serious game for cognitive training

Förderung der Nutzerinnovation im Rahmen digitaler Spiele durch intuitive Werkzeuge am Beispiel des Game Prototyping Frameworks

Marrying Game Development with Knowledge Management: Challenges and Potentials

Challenges and Potentials of User Involvement in the Process of Creating Games

Towards Continuous Integration of Knowledge Management into Game Development

Spielerverhalten und Storyerzeugung in interaktiven Spielumgebungen am Beispiel der Grimmix Story-Engine

A Design Space for Interactive Digital Storytelling

AAL-Workshop "Lachen kennt kein Alter"