Publications related to 2DGree: Rapid Prototyping for Games

Integration technologischer und methodischer Grundlagen digitaler Spiele in die Hochschullehre am Beispiel interdisziplinärer Praxisprojekte

Einsatz von Serious Games zur Förderung des Selbstmanagements

Spielend Lernen! Spielend Lernen? Eine empirische Annäherung an die Möglichkeiten einer Synthese von Spielen und Lernen

Serious games for health: An empirical study of the game “Balance” for teenagers with diabetes mellitus

Merobrixx – Mental Rotation Bricks: A serious game for cognitive training

Proceedings of the Entertainment Interfaces Track 2010 at Interaktive Kulturen 2010

Marrying Game Development with Knowledge Management: Challenges and Potentials

Förderung der Nutzerinnovation im Rahmen digitaler Spiele durch intuitive Werkzeuge am Beispiel des Game Prototyping Frameworks

Challenges and Potentials of User Involvement in the Process of Creating Games

Towards Continuous Integration of Knowledge Management into Game Development

Serious Interface Design for Dental Health: WiiMote-based Tangible Interaction for School Children

Analysis and Classification of Serious Games for Elderly

Playful Crowdsourcing for Energy-Efficient Automotive Navigation