Publications related to Analysis and Classification of Serious Games for Elderly

AAL: Interaktiv. Sozial. Intergenerational?

Förderung sozialer Interaktion durch Activity Communities für Senioren

Gameinsam – A playful application fostering distributed family interaction on TV

Technologische Komponenten von heute als Aushandlungsartefakte für neue Kompositionen von morgen – Erfahrungen und Ergebnisse aus dem AAL- Projekt FoSIBLE

Merobrixx – Mental Rotation Bricks: A serious game for cognitive training

Serious Interface Design for Dental Health: WiiMote-based Tangible Interaction for School Children

Integration technologischer und methodischer Grundlagen digitaler Spiele in die Hochschullehre am Beispiel interdisziplinärer Praxisprojekte

Das Projekt FoSIBLE – soziale Interaktionsförderung durch interaktives Fernsehen

Exploring the Desire to Get in Touch through Social TV Applications

2DGree: Rapid Prototyping for Games

Fostering Social Interaction in AAL: Methodological reflections on the coupling of real household Living Lab und SmartHome approaches

Fostering Social Interaction with Smart TVs – Results from the FoSIBLE Project

Nutzerorientierte Technikforschung und -entwicklung im Feld Ambient Assisted Living: Ergebnisse aus dem AAL-Projekt FoSIBLE

Measuring the impact of game controllers on player experience in FPS games

FoSIBLE: Design of an Integrated Environment for Social Interaction

Einsatz von Serious Games zur Förderung des Selbstmanagements

Spielend Lernen! Spielend Lernen? Eine empirische Annäherung an die Möglichkeiten einer Synthese von Spielen und Lernen