Publications related to Fostering Knowledge Flow and Community Engagement in the Development of Interactive Entertainment

Marrying Game Development with Knowledge Management: Challenges and Potentials

Förderung der Nutzerinnovation im Rahmen digitaler Spiele durch intuitive Werkzeuge am Beispiel des Game Prototyping Frameworks

Challenges and Potentials of User Involvement in the Process of Creating Games

Towards Continuous Integration of Knowledge Management into Game Development

Untersuchung des Einflusses rationaler und emotionaler Faktoren bei der Entscheidungsfindung in virtuellen Spielwelten

Gestaltungsdimensionen im interaktiven digitalen Storytelling

Involving End Users in Distributed Requirements Engineering

Spielerverhalten und Storyerzeugung in interaktiven Spielumgebungen am Beispiel der Grimmix Story-Engine

A Design Space for Interactive Digital Storytelling

HCI engineering: Charting the way towards methods and tools for advanced interactive systems

Kompetenzentwicklung und Wissensmanagement durch situiertes Lernen in Massive Multiplayer Online Games

Perception of System- and Human-driven Character Behaviour in Digital Games

Involving end users in distributed requirements engineering

Semantische Aufbereitung von Dokumentenbeständen zur Gewinnung anforderungsrelevanter Informationen

Rechnerunterstützung für kooperative Arbeit - Computer Supported Cooperative Work

Methoden und Werkzeuge für kooperatives Content Engineering

MetaChart: Using creativity methods in a CSCW environment

An architecture for recovering business events bottom-up

Prozess- und Kooperationsunterstützung in Intra- und Internet

Integrating Groupware and Workflow in a Public Administration

2DGree: Rapid Prototyping for Games

Data-Centric Interactions on the Web

Measuring the impact of game controllers on player experience in FPS games

LAIF: A Logging and Interaction Framework for Gaze-Based Interfaces in Virtual Entertainment Environments

Entertainment Interfaces Track: Preface

Einsatz von Serious Games zur Förderung des Selbstmanagements

Gameplay experience testing with playability and usability surveys – An experimental pilot study

Bringing Digital Games to User Research and User Experience

Messung der Nutzungseffizienz bei Game-Interfaces unter Berücksichtigung von Blickbewegungen

Ein Blick in die Wolken: Visuelle Exploration von Tag Clouds

Comparison of Tag Cloud Layouts: Task-Related Performance and Visual Exploration

Playability and Player Experience Research

Web-based Stakeholder Participation in Distributed Requirements Elicitation

Webbasierte Erfassung und Analyse von Nutzeranforderungen

Spielend Lernen! Spielend Lernen? Eine empirische Annäherung an die Möglichkeiten einer Synthese von Spielen und Lernen

Contextualizing Requirements Elicitation – Ein Ansatz zur kontextsensitiven Erfassung von Nutzeranforderungen

Collaborative Development of Knowledge Bases in Distributed Requirements Elicitation

Partizipationsformen und Entwicklung eines gemeinsamen Verständnisses bei der verteilten Anforderungserhebung

Bringing Semantics into Folksonomies – Semantische Analyse nutzergenerierter Indexierungen

Playful Computing

ARTierchen - Augmented Reality in Touch