Publications related to Tagungsband des Workshops "Gemeinsam Altern erleben"
The impact of prediction uncertainty in recommendations for health-related behavior
Herrmanny, K., & Dogangün, A. (2017). In D. Elsweiler & S. Hors-Fraile (Eds.), Proceedings of the 2nd International Workshop on Health Recommender Systems (Vol. 1953, pp. 14–17).
Urban Health mAPP
Paldan, K., Skodra, J., Paldan, P., Herrmanny, K., & Dogangün, A. (2016). In B. Weyers & B. Dittmar (Eds.), Mensch und Computer 2016: Workshopbeiträge, 4.-7. September 2016, Aachen. Gesellschaft für Informatik (GI).
Besser-Esser: Das Konzept einer nutzerbezogenen Ernährungs-App
Sell, J., Herrmanny, K., & Dogangün, A. (2016). In B. Weyers & B. Dittmar (Eds.), Mensch und Computer 2016: Workshopbeiträge, 4.-7. September 2016, Aachen. Gesellschaft für Informatik (GI).
Tagungsband des Workshops "Gemeinsam Altern erleben"
Kötteritzsch, A., Bons, J., Herrmanny, K., Weyers, B., & Dogangün, A. (2015). 577–582.
Ein Vorgehensmodell für angewandte Spielformen
Schmidt, R., Brosius, C., & Herrmanny, K. (2015). HMD Praxis Der Wirtschaftsinformatik, online first, 1–14.
Health-Promoting Virtual Shopping Recommender
Lausen, M., Herrmanny, K., Stegemann, T., & Dogangün, A. (2016).
Das Projekt PAnalytics – Selbstmonitoring für gesundes Altern
Beckmann, N., Dogangün, A., Herrmanny, K., Sauer, H., & Kloppenborg, K. (2015). In A. Weisbecker, M. Burmester, & A. Schmidt (Eds.), Mensch und Computer 2015 – Workshopband. De Gruyter Oldenbourg.
Ein Vorgehensmodell zur Entwicklung von Gameful Design für Unternehmen
Herrmanny, K., & Schmidt, R. (2014). In A. Butz, M. Koch, & J. Schlichter (Eds.), Mensch & Computer 2014 - Workshopband: 14. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien ; Interaktiv unterwegs, Freiräume gestalten. De Gruyter Oldenbourg.
Gamification für ältere Menschen – Potenziale und Herausforderungen
Hierhammer, C., & Herrmanny, K. (2013). In S. Boll, S. Maaß, & R. Malaka (Eds.), Mensch & Computer 2013 - Workshopband: 13. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien. Oldenbourg.
Using psychophysiological parameters to support users in setting effective activity goals
Herrmanny, K., Beckmann, N., Nachbar, K., Sauer, H., Ziegler, J., Dogangün, A., & ACM CHI 2016. (2016). CHI EA ’16: Proceedings of the 2016 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, 1637–1646.
Der IGQ - Ein Messinstrument für die Wirksamkeit von Gamification
Kettner, R., Herrmanny, K., & Gaulke, W. (2015). In A. Weisbecker, M. Burmester, & A. Schmidt (Eds.), Mensch und Computer 2015 – Workshopband. De Gruyter Oldenbourg.
User-Defined Gesture and Voice Control in Human-Drone Interaction for Police Operations
Hermann, J., Plückthun, M., Dogangün, A., & Hesenius, M. (2022). Nordic Human-Computer Interaction Conference.
Measurement and analysis of local pulse transit time for emotion recognition
Beckmann, N., Viga, R., Dogangun, A., & Grabmaier, A. (2019). IEEE Sensors Journal (J-SEN), 19(17), 7683–7692.
Ein lernender Ansatz für kontext-adaptive individuelle Sportempfehlungen
Schwarz, M., & Dogangün, A. (2018). In R. Dachselt & G. Weber (Eds.), Mensch und Computer 2018: Tagungsband, 02.-05. September 2018, Dresden (pp. 297–301). Gesellschaft fur Informatik (GI).
Considering skin inhomogeneity in photoplethysmography-based local pulse transit time measurement
Beckmann, N., Viga, R., Dogangün, A., & Grabmaier, A. (2018). Proccedings of IEEE Life Sciences Conference, 101–104.
Ein ethischer Leitfaden zum Gesundheitsmonitoring
Sauer, H., Wagner, N.-F., Paldan, K., & Dogangün, A. (2018). DuEPublico: Duisburg-Essen Publications Online, University of Duisburg-Essen.
Visualisierung von Datensicherheitsaspekten in Healthmonitoring-Apps
van de Sand, L., & Dogangün, A. (2017). In M. Eibl & M. Gaedke (Eds.), Informatik 2017 - Bände I-III: Tagung vom 25.-29. September 2017 in Chemnitz (Vol. 275, pp. 697–700). Gesellschaft fur Informatik (GI).
An approach to improve physical activity by generating individual implementation intentions
Dogangün, A., Schwarz, M., Kloppenborg, K., & Le, R. (2017). Adjunct Publication of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization, 370–375.
AAL-Workshop "Lachen kennt kein Alter"
Braier, J., Burkhard, M., Herrmanny, K., Koch, M., Kötteritzsch, A., Müller, C., Nutsi, A., Richter, A., Schering, S., Wulf, V., & Ziegler, J. (2013). In S. Boll, S. Maaß, & R. Malaka (Eds.), Mensch & Computer 2013 – Workshopband: 13. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien. Oldenbourg.
Supporting users in setting effective goals in activity tracking
Herrmanny, K., Ziegler, J., Dogangün, A., & PERSUASIVE 2016. (2016). In A. Meschtscherjakov, B. De Ruyter, V. Fuchsberger, M. Murer, & M. Tscheligi (Eds.), Persuasive Technology: 11th International Conference ; PERSUASIVE 2016 ; Salzburg, Austria, April 5-7, 2016 ; Proceedings (Vol. 9638, pp. 15–26). Springer International Publishing.
Gameinsam – A playful application fostering distributed family interaction on TV
Herrmanny, K., Budweg, S., Klauser, M., & Kötteritzsch, A. (2012). In S. Arbanowski, S. Steglich, H. Knoche, & J. Hess (Eds.), EuroITV 2012, Bridging People, Places and Platforms. Adjunct proceedings: 10th European Interactive TV Conference, Berlin, July 4-6, 2012. Fraunhofer FOKUS.