Publications related to AAL-Workshop "Lachen kennt kein Alter"

Das Projekt FoSIBLE – soziale Interaktionsförderung durch interaktives Fernsehen

Proceedings des Workshops "Senioren. Medien. Übermorgen."

Sensor-based and tangible interaction with a TV community platform for seniors

AAL: Interaktiv. Sozial. Intergenerational?

Ein Vorgehensmodell für angewandte Spielformen

Tagungsband des Workshops "Senioren interaktiv unterwegs – (Kooperations-) Systeme gestalten"

Evaluating the effectiveness of a memory aid system

Gameinsam – A playful application fostering distributed family interaction on TV

Tagungsband des Workshops "Gemeinsam Altern erleben"

Ein Vorgehensmodell zur Entwicklung von Gameful Design für Unternehmen

Gamification für ältere Menschen – Potenziale und Herausforderungen

Exploring the Desire to Get in Touch through Social TV Applications

Fostering Social Interaction in AAL: Methodological reflections on the coupling of real household Living Lab und SmartHome approaches

Fostering Social Interaction with Smart TVs – Results from the FoSIBLE Project

Nutzerorientierte Technikforschung und -entwicklung im Feld Ambient Assisted Living: Ergebnisse aus dem AAL-Projekt FoSIBLE

FoSIBLE: Design of an Integrated Environment for Social Interaction

ARTierchen - Augmented Reality in Touch

Using psychophysiological parameters to support users in setting effective activity goals

Der IGQ - Ein Messinstrument für die Wirksamkeit von Gamification

Technologische Komponenten von heute als Aushandlungsartefakte für neue Kompositionen von morgen – Erfahrungen und Ergebnisse aus dem AAL- Projekt FoSIBLE

Serious games for health: An empirical study of the game “Balance” for teenagers with diabetes mellitus

Merobrixx – Mental Rotation Bricks: A serious game for cognitive training

Proceedings of the Entertainment Interfaces Track 2010 at Interaktive Kulturen 2010