Publications about Game Design and Gamification
Published in 2018
Ein kollaboratives Task-Management-System mit spielerischen Elementen
Kizina, A., Kunkel, J., & Ziegler, J. (2018). Mensch Und Computer 2018: Workshopband.
Published in 2017
A 3D Item Space Visualization for Presenting and Manipulating User Preferences in Collaborative Filtering
Kunkel, J., Loepp, B., & Ziegler, J. (2017). Proceedings of the 22nd International Conference on Intelligent User Interfaces (IUI ’17), 3–15.
Published in 2015
Ein Vorgehensmodell für angewandte Spielformen
Schmidt, R., Brosius, C., & Herrmanny, K. (2015). HMD Praxis Der Wirtschaftsinformatik, online first, 1–14.
Tagungsband des Workshops "Gemeinsam Altern erleben"
Kötteritzsch, A., Bons, J., Herrmanny, K., Weyers, B., & Dogangün, A. (2015). Mensch Und Computer 2015 – Workshopband.
Der IGQ - Ein Messinstrument für die Wirksamkeit von Gamification
Kettner, R., Herrmanny, K., & Gaulke, W. (2015). In A. Weisbecker, M. Burmester, & A. Schmidt (Eds.), Mensch und Computer 2015 – Workshopband. De Gruyter Oldenbourg.
3D-Visualisierung zur Eingabe von Präferenzen in Empfehlungssystemen
Kunkel, J., Loepp, B., & Ziegler, J. (2015). Mensch Und Computer 2015 – Tagungsband, 123–132.
Published in 2014
Ein Vorgehensmodell zur Entwicklung von Gameful Design für Unternehmen
Herrmanny, K., & Schmidt, R. (2014). In A. Butz, M. Koch, & J. Schlichter (Eds.), Mensch & Computer 2014 - Workshopband: 14. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien ; Interaktiv unterwegs, Freiräume gestalten. De Gruyter Oldenbourg.
Published in 2013
Gamification für ältere Menschen – Potenziale und Herausforderungen
Hierhammer, C., & Herrmanny, K. (2013). In S. Boll, S. Maaß, & R. Malaka (Eds.), Mensch & Computer 2013 - Workshopband: 13. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien. Oldenbourg.
AAL-Workshop "Lachen kennt kein Alter"
Braier, J., Burkhard, M., Herrmanny, K., Koch, M., Kötteritzsch, A., Müller, C., Nutsi, A., Richter, A., Schering, S., Wulf, V., & Ziegler, J. (2013). In S. Boll, S. Maaß, & R. Malaka (Eds.), Mensch & Computer 2013 – Workshopband: 13. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien. Oldenbourg.
Evaluating the effectiveness of a memory aid system
Bayen, J. U., Dogangün, A., Grundgeiger, T., Haese, A., Stockmanns, G., & Ziegler, J. (2013). Gerontology : International Journal of Experimental and Clinical Gerontology, 59(1), 77–84.
Published in 2012
Technologische Komponenten von heute als Aushandlungsartefakte für neue Kompositionen von morgen – Erfahrungen und Ergebnisse aus dem AAL- Projekt FoSIBLE
Müller, C., Kötteritzsch, A., & Budweg, S. (2012). In B. Deutscher AAL-Kongress mit Ausstellung ; 5 <2012 & V. D. I.-V. D. E. I. +. T. G. H.
Gameinsam – A playful application fostering distributed family interaction on TV
Herrmanny, K., Budweg, S., Klauser, M., & Kötteritzsch, A. (2012). In S. Arbanowski, S. Steglich, H. Knoche, & J. Hess (Eds.), EuroITV 2012, Bridging People, Places and Platforms. Adjunct proceedings: 10th European Interactive TV Conference, Berlin, July 4-6, 2012. Fraunhofer FOKUS.
Exploring the Desire to Get in Touch through Social TV Applications
Schering, S., & Budweg, S. (2012). In H. Reiterer & O. Deussen (Eds.), Mensch & Computer 2012 : 12. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien. Oldenbourg.
Fostering Social Interaction in AAL: Methodological reflections on the coupling of real household Living Lab und SmartHome approaches
Budweg, S., Lewkowicz, M., Müller, C., & Schering, S. (2012). i-Com : Zeitschrift Für Interaktive Und Kooperative Medien, 11(3), 30–35.
Fostering Social Interaction with Smart TVs – Results from the FoSIBLE Project
Drobics, M., Budweg, S., & Schering, S. (2012). In A. A. L. Association (Ed.), Proceedings of AAL Forum 2012 - Eindhoven.
Nutzerorientierte Technikforschung und -entwicklung im Feld Ambient Assisted Living: Ergebnisse aus dem AAL-Projekt FoSIBLE
Müller, C., Stein, M., Wan, L., Neufeldt, C., Wulf, V., & Budweg, S. (2012). Zeitschrift Für Gerontologie Und Geriatrie, Suppl. 1.
Published in 2011
Serious games for health: An empirical study of the game “Balance” for teenagers with diabetes mellitus
Fuchslocher, A., Niesenhaus, J., & Krämer, N. (2011). Entertainment Computing, 2(2), 97–102.
Proceedings des Workshops "Senioren. Medien. Übermorgen."
Richter, A., Budweg, S., Stocker, A., Majcen, K., & Koch, M. (2011). In M. Eibl & M. Ritter (Eds.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011. überMEDIEN|ÜBERmorgen. Universitätsverlag Chemnitz.
FoSIBLE: Design of an Integrated Environment for Social Interaction
Drobics, M., Zima, M., Hrg, D., Bobeth, J., & Budweg, S. (2011). ERCIM News, 87, 33–34.
Förderung sozialer Interaktion durch Activity Communities für Senioren
Kötteritzsch, A., Budweg, S., & Klauser, M. (2011). In M. Eibl & M. Ritter (Eds.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011. überMEDIEN|ÜBERmorgen. Universitätsverlag Chemnitz.
Entertainment Interfaces Track: Preface
Masuch, M., Rauterberg, M., & Niesenhaus, J. (2011). In M. Eibl (Ed.), Mensch & Computer 2011: überMEDIEN|ÜBERmorgen. Oldenbourg Verlag.
Published in 2010
Serious Interface Design for Dental Health: WiiMote-based Tangible Interaction for School Children
Gerling, K., Klauser, M., & Masuch, M. (2010). In J. Niesenhaus, M. Rauterberg, & M. Masuch (Eds.), EI 2010 : Proceedings of the Entertainment Interfaces Track 2010 at Interaktive Kulturen 2010. CEUR Workshop Proceedings ; 634.
Proceedings of the Entertainment Interfaces Track 2010 at Interaktive Kulturen 2010
Niesenhaus, J., Rauterberg, M., & Masuch, M. (Eds.). (2010). CEUR Workshop Proceedings.
Published in 2009
A living lab approach for enhancing collaboration in professional communities
Schaffers, H., Budweg, S., Kristensen, K., & Ruland, R. (2009). ICE 2009.
Co-Creation in Distributed ICT Living Labs.
Budweg, S., & Kristensen, K. (2009). Proceedings of the INTERACT 2009 Workshop Towards a Manifesto of Living Lab Co-Creation.
Published in 2006
Playful Computing
Niesenhaus, J. (2006). Oldenbourg Wissenschaftsverlag.