Publications about Game Design and Gamification

2017

A 3D Item Space Visualization for Presenting and Manipulating User Preferences in Collaborative Filtering

Kunkel, J., Loepp, B., & Ziegler, J. (2017). In Proceedings of the 22nd International Conference on Intelligent User Interfaces (IUI ’17) (pp. 3–15). New York, NY, USA: ACM.

2015

Ein Vorgehensmodell für angewandte Spielformen

Schmidt, R., Brosius, C., & Herrmanny, K. (2015). HMD Praxis Der Wirtschaftsinformatik, (online first), 1–14.

Tagungsband des Workshops "Gemeinsam Altern erleben"

Kötteritzsch, A., Bons, J., Herrmanny, K., Weyers, B., & Dogangün, A. (2015). In Mensch und Computer 2015 – Workshopband. Berlin [u.a.]: De Gruyter Oldenbourg.

Der IGQ - Ein Messinstrument für die Wirksamkeit von Gamification

Kettner, R., Herrmanny, K., & Gaulke, W. (2015). In A. Weisbecker, M. Burmester, & A. Schmidt (Eds.), Mensch und Computer 2015 – Workshopband. Berlin [u.a.]: De Gruyter Oldenbourg.

3D-Visualisierung zur Eingabe von Präferenzen in Empfehlungssystemen

Kunkel, J., Loepp, B., & Ziegler, J. (2015). In Mensch und Computer 2015 – Tagungsband (pp. 123–132). Berlin: De Gruyter Oldenbourg.

2014

Ein Vorgehensmodell zur Entwicklung von Gameful Design für Unternehmen

Herrmanny, K., & Schmidt, R. (2014). In A. Butz, M. Koch, & J. Schlichter (Eds.), Mensch & Computer 2014 - Workshopband: 14. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien ; Interaktiv unterwegs, Freiräume gestalten. Berlin: De Gruyter Oldenbourg.

2013

Gamification für ältere Menschen – Potenziale und Herausforderungen

Hierhammer, C., & Herrmanny, K. (2013). In S. Boll, S. Maaß, & R. Malaka (Eds.), Mensch & Computer 2013 - Workshopband: 13. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien. München: Oldenbourg.

AAL-Workshop "Lachen kennt kein Alter"

Braier, J., Burkhard, M., Herrmanny, K., Koch, M., Kötteritzsch, A., Müller, C., … Ziegler, J. (2013). In S. Boll, S. Maaß, & R. Malaka (Eds.), Mensch & Computer 2013 – Workshopband: 13. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien. München: Oldenbourg.

Evaluating the effectiveness of a memory aid system

Bayen, J. U., Dogangün, A., Grundgeiger, T., Haese, A., Stockmanns, G., & Ziegler, J. (2013). In Gerontology : international journal of experimental and clinical gerontology (Vol. 59, pp. 77–84).

2012

Fostering Social Interaction in AAL: Methodological reflections on the coupling of real household Living Lab und SmartHome approaches

Budweg, S., Lewkowicz, M., Müller, C., & Schering, S. (2012). In i-com : Zeitschrift für interaktive und kooperative Medien (Vol. 11, pp. 30–35).

Fostering Social Interaction with Smart TVs – Results from the FoSIBLE Project

Drobics, M., Budweg, S., & Schering, S. (2012). In A. A. L. Association (Ed.), Proceedings of AAL Forum 2012 - Eindhoven. Brussels.

Technologische Komponenten von heute als Aushandlungsartefakte für neue Kompositionen von morgen – Erfahrungen und Ergebnisse aus dem AAL- Projekt FoSIBLE

Müller, C., Kötteritzsch, A., & Budweg, S. (2012). In B. Deutscher AAL-Kongress mit Ausstellung ; 5 <2012 & V. D. I.-V. D. E. I. +. T. G. H. (Eds.), Technik für ein selbstbestimmtes Leben : 5. Deutscher AAL-Kongress mit Ausstellung, 24. - 25. Januar 2012, Berlin ; Tagungsbeiträge. Berlin [u.a.]: VDE Verlag.

Nutzerorientierte Technikforschung und -entwicklung im Feld Ambient Assisted Living: Ergebnisse aus dem AAL-Projekt FoSIBLE

Müller, C., Stein, M., Wan, L., Neufeldt, C., Wulf, V., & Budweg, S. (2012). In Zeitschrift für Gerontologie und Geriatrie (Vol. Suppl. 1).

Exploring the Desire to Get in Touch through Social TV Applications

Schering, S., & Budweg, S. (2012). In H. Reiterer & O. Deussen (Eds.), Mensch & Computer 2012 : 12. fachübergreifende Konferenz für interaktive und kooperative Medien. München: Oldenbourg.

Gameinsam – A playful application fostering distributed family interaction on TV

Herrmanny, K., Budweg, S., Klauser, M., & Kötteritzsch, A. (2012). In S. Arbanowski, S. Steglich, H. Knoche, & J. Hess (Eds.), EuroITV 2012, Bridging People, Places and Platforms. Adjunct proceedings: 10th European Interactive TV Conference, Berlin, July 4-6, 2012. Berlin: Fraunhofer FOKUS.

2011

Proceedings des Workshops "Senioren. Medien. Übermorgen."

Richter, A., Budweg, S., Stocker, A., Majcen, K., & Koch, M. (2011). In M. Eibl & M. Ritter (Eds.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011. überMEDIEN|ÜBERmorgen. Chemnitz: Universitätsverlag Chemnitz.

FoSIBLE: Design of an Integrated Environment for Social Interaction

Drobics, M., Zima, M., Hrg, D., Bobeth, J., & Budweg, S. (2011). ERCIM News, 87, 33–34.

Förderung sozialer Interaktion durch Activity Communities für Senioren

Kötteritzsch, A., Budweg, S., & Klauser, M. (2011). In M. Eibl & M. Ritter (Eds.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011. überMEDIEN|ÜBERmorgen. Chemnitz: Universitätsverlag Chemnitz.

Serious games for health: An empirical study of the game “Balance” for teenagers with diabetes mellitus

Fuchslocher, A., Niesenhaus, J., & Krämer, N. (2011). Entertainment Computing, 2(2), 97–102.

Entertainment Interfaces Track: Preface

Masuch, M., Rauterberg, M., & Niesenhaus, J. (2011). In M. Eibl (Ed.), Mensch & Computer 2011: überMEDIEN|ÜBERmorgen. München: Oldenbourg Verlag.

2010

Serious Interface Design for Dental Health: WiiMote-based Tangible Interaction for School Children

Gerling, K., Klauser, M., & Masuch, M. (2010). In J. Niesenhaus, M. Rauterberg, & M. Masuch (Eds.), EI 2010 : Proceedings of the Entertainment Interfaces Track 2010 at Interaktive Kulturen 2010. CEUR Workshop Proceedings ; 634.

Proceedings of the Entertainment Interfaces Track 2010 at Interaktive Kulturen 2010

Niesenhaus, J., Rauterberg, M., & Masuch, M. (Eds.). (2010). CEUR Workshop Proceedings.

2009

A living lab approach for enhancing collaboration in professional communities

Schaffers, H., Budweg, S., Kristensen, K., & Ruland, R. (2009). In ICE 2009.

Co-Creation in Distributed ICT Living Labs.

Budweg, S., & Kristensen, K. (2009). In Proceedings of the INTERACT 2009 Workshop Towards a manifesto of Living Lab co-creation.

2006

Playful Computing

Niesenhaus, J. (2006). München: Oldenbourg Wissenschaftsverlag.

By research topic

  • Game Design and Gamification

By team member

By feature

Download bibliography