Publications about Game Design and Gamification

Published in 2018

Ein kollaboratives Task-Management-System mit spielerischen Elementen

Published in 2017

A 3D Item Space Visualization for Presenting and Manipulating User Preferences in Collaborative Filtering

Published in 2015

Ein Vorgehensmodell für angewandte Spielformen

Tagungsband des Workshops "Gemeinsam Altern erleben"

Der IGQ - Ein Messinstrument für die Wirksamkeit von Gamification

3D-Visualisierung zur Eingabe von Präferenzen in Empfehlungssystemen

Published in 2014

Ein Vorgehensmodell zur Entwicklung von Gameful Design für Unternehmen

Published in 2013

Gamification für ältere Menschen – Potenziale und Herausforderungen

AAL-Workshop "Lachen kennt kein Alter"

Evaluating the effectiveness of a memory aid system

Published in 2012

Fostering Social Interaction in AAL: Methodological reflections on the coupling of real household Living Lab und SmartHome approaches

Fostering Social Interaction with Smart TVs – Results from the FoSIBLE Project

Technologische Komponenten von heute als Aushandlungsartefakte für neue Kompositionen von morgen – Erfahrungen und Ergebnisse aus dem AAL- Projekt FoSIBLE

Nutzerorientierte Technikforschung und -entwicklung im Feld Ambient Assisted Living: Ergebnisse aus dem AAL-Projekt FoSIBLE

Exploring the Desire to Get in Touch through Social TV Applications

Gameinsam – A playful application fostering distributed family interaction on TV

Published in 2011

Proceedings des Workshops "Senioren. Medien. Übermorgen."

FoSIBLE: Design of an Integrated Environment for Social Interaction

Förderung sozialer Interaktion durch Activity Communities für Senioren

Serious games for health: An empirical study of the game “Balance” for teenagers with diabetes mellitus

Entertainment Interfaces Track: Preface

Published in 2010

Serious Interface Design for Dental Health: WiiMote-based Tangible Interaction for School Children

Proceedings of the Entertainment Interfaces Track 2010 at Interaktive Kulturen 2010

Published in 2009

A living lab approach for enhancing collaboration in professional communities

Co-Creation in Distributed ICT Living Labs.

Published in 2006

Playful Computing

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  • Game Design and Gamification

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