Publications published in 2009

Context Modeling for Adaptive Collaboration

A Web Platform for Social Requirements Engineering

Social Tagging im E-Learning

ChainGraph: A New Approach to Visualize Shared Properties in Resource Collections

Agiles Requirements Engineering: für Softwareprojekte mit einer großen Anzahl verteilter Stakeholder

RelFinder: Revealing Relationships in RDF Knowledge Bases

Untersuchung des Einflusses rationaler und emotionaler Faktoren bei der Entscheidungsfindung in virtuellen Spielwelten

Semantisch unterstützte Informationsextraktion aus Dokumentenmengen

Perception of System- and Human-driven Character Behaviour in Digital Games

Messung der Nutzungseffizienz bei Game-Interfaces unter Berücksichtigung von Blickbewegungen

Marrying Game Development with Knowledge Management: Challenges and Potentials

InteractiveExtractor: Durchgängige Unterstützung bei der Extraktion von anforderungsrelevanten Informationen

Integrierte und kontextualisierte Erfassung von Nutzeranforderungen

Förderung der Nutzerinnovation im Rahmen digitaler Spiele durch intuitive Werkzeuge am Beispiel des Game Prototyping Frameworks

Exploring Relationships between Annotated Images with the ChainGraph Visualization

Entdecken und Explorieren von Zusammenhängen im Semantic Web

Ein Blick in die Wolken: Visuelle Exploration von Tag Clouds

Comparison of Tag Cloud Layouts: Task-Related Performance and Visual Exploration

Collaborative environments to support professional communities: a living lab approach

Challenges and Potentials of User Involvement in the Process of Creating Games

Context-aware Recommendations on Rails

Portal modules for groupware systems

A living lab approach for enhancing collaboration in professional communities

Open design spaces supporting user innovation: perspectives and challenges

Open Design Spaces (ODS) : Innovation durch Nutzerbeteiligung.

Co-Creation in Distributed ICT Living Labs.

Playability and Player Experience Research