Publications by Jörg Niesenhaus

Published in 2014

Visuell unterstützte Entwicklung von Spielprototypen

Published in 2012

Analysis and Classification of Serious Games for Elderly

2DGree: Rapid Prototyping for Games

Published in 2011

Measuring the impact of game controllers on player experience in FPS games

Serious games for health: An empirical study of the game “Balance” for teenagers with diabetes mellitus

LAIF: A Logging and Interaction Framework for Gaze-Based Interfaces in Virtual Entertainment Environments

Entertainment Interfaces Track: Preface

Playful Crowdsourcing for Energy-Efficient Automotive Navigation

Merobrixx – Mental Rotation Bricks: A serious game for cognitive training

Einsatz von Serious Games zur Förderung des Selbstmanagements

Published in 2010

Serious Interface Design for Dental Health: WiiMote-based Tangible Interaction for School Children

Proceedings of the Entertainment Interfaces Track 2010 at Interaktive Kulturen 2010

Kompetenzentwicklung und Wissensmanagement durch situiertes Lernen in Massive Multiplayer Online Games

Gameplay experience testing with playability and usability surveys – An experimental pilot study

Bringing Digital Games to User Research and User Experience

Published in 2009

Playability and Player Experience Research

Förderung der Nutzerinnovation im Rahmen digitaler Spiele durch intuitive Werkzeuge am Beispiel des Game Prototyping Frameworks

Untersuchung des Einflusses rationaler und emotionaler Faktoren bei der Entscheidungsfindung in virtuellen Spielwelten

Perception of System- and Human-driven Character Behaviour in Digital Games

Messung der Nutzungseffizienz bei Game-Interfaces unter Berücksichtigung von Blickbewegungen

Marrying Game Development with Knowledge Management: Challenges and Potentials

Challenges and Potentials of User Involvement in the Process of Creating Games

Published in 2008

Towards Continuous Integration of Knowledge Management into Game Development

Spielend Lernen! Spielend Lernen? Eine empirische Annäherung an die Möglichkeiten einer Synthese von Spielen und Lernen

Published in 2007

Integration technologischer und methodischer Grundlagen digitaler Spiele in die Hochschullehre am Beispiel interdisziplinärer Praxisprojekte

Published in 2006

Playful Computing

Spielerverhalten und Storyerzeugung in interaktiven Spielumgebungen am Beispiel der Grimmix Story-Engine

A Design Space for Interactive Digital Storytelling

Gestaltungsdimensionen im interaktiven digitalen Storytelling